Monday, February 21, 2011

Persoalan bagiku

Saya tetiba terpanggil untuk menulis warkah ini kepada kaum hawa yg sememangnya berpegang kepada agama, dan sentiasa menutup auratnya, Namun dek kerna kejahilannya sanggup dia menayangkan gambar rambutnya didalam Facebook,Blog mahupun laman sosial yg lain, Tidakah dia menaggung dosa sepanjng org lain melihatnya, saya sedar sy masih lagi jahil namun terpanggil mengapakah ada juga Wanita yg selama ini menjaga auratnya tergamak melakukan sebegitu, sebb itu kita selalu diingtkn jangan berlagak bagus, sbb x semestinya kita akan bgus, jika kita berlagak mungkin satu hari nanti kita akan tersungkur, dan tanyala diri anda kenapa anda memakai tudung, jika kerana tanggungjawab dan kewajipan sebagai muslimah jadinya tidak perlu menayang gambar2 rambutmu ke laman sosial, jadikan ia simpanan peribadi anda, Jika satu hari nanti pintu hati ini terbuka menerima hidayah menutup aurat sepenuhnya pasti blog ini mahupun mahupun gambar didalam FB ku yg langsung tidak mencerminkan perubahan ku Pasti akan sy DELETE, Itula janji sy, Tiap hari saya menadah tangan supaya hidayah itu turun dengan segera, dan sifat ISTIQAMAH itu diserapkan dalam diri ini sentiasa, amin.................Saya bukanla baik tetapi dalam proses mengenali Islam dengan lebih mendalam, ya Saya dilahirkan sebagai muslim, Mak ayah memberikan pendidikan agama yg cukup buat sy, tetapi Saya sendiri yang leka dan mengejar keseronokan di dunia hingga saya leka tnaggungjawab saya sebagai MUSLIMAH, tanggungjawab sebagai anak dan adik perempuan, selagi mana saya belum berkahwin dosa masih ditanggung oleh ayah dan adik beradik lelaki, Sungguh Jahil sy sehingga tergamak megheret baba,along dan adik lelaki sy ke NERAKA,Sememangnya saya sentiasa ingin belajar,....ya sy ingin belajar dan terus belajar x mahu terleka!!!!

2 comments:

  1. hajar jom daftar heartbeat sbgai permulaan mencantikkan blog. barula bermaya blog ini.

    http://aziazidah.blogspot.com/2011/02/saja-saja-daftar-di-heartbeat.html

    ReplyDelete
  2. mcm mana x reti nk cantikan blog

    ReplyDelete